20 Ağustos 2019 Salı

İlk Adım / Özfarkındalık / Bloğun Doğuşu

20.08.2019 saat 21:00..Şu an açtığım bloğuma ilk yazımı yayınlamak için parmaklarımla klavyenin tuşlarına kafamdaki düşünceleri Türkçe dilinde anlamlı olacak şekilde çeşitli kombinasyonlarla dokunuyor ve bastırıyorum. Tüm bunlar olurken, kulaklığımdan gelen cızırtılı ses artık çekilmez bir hal alıyor ve laptopın sesini kapatıyorum. Sesini kapattım, artık o cızırtı sesi yok fakat kulaklıklar halen kulağımda. Neden mi, çünkü daha fazla sessizlik arıyorum, alt kattaki konuşma seslerinin dikkatimi dağıtmasını istemiyorum. Aslında 5 dk. önce balkonda oturuyordum, cızırtı sesi hiç de rahatsız etmiyordu, şimdi ise odama geçmiş yatağımda dizlerimi dikerek laptop'a bakarken sesini kapatmak durumunda kaldım. İşte hayat da böyledir, çemberin dışındayken size ak gözüken bir şey, o çemberden içeri adımınızı attığınızdan itibaren birden bire kara oluverir.

Kafamızdan geçen düşünceler, duygularımız, hislerimiz içinde bulunduğumuz durumlara o kadar bağlı ki..Nasıl hayatta zamanın önüne geçemiyoruz ve kontrol edemiyorsak hatta ve hatta zaman en büyük düşmanımızsa, çevresine odaklı bir varlık olmamız ve de hiçbir şekilde bu olguyu yoksayamamamız da zaman kadar acı bir gerçek işte. Doğadan geldik ve içimizdeki hayvansal bir dürtü aslında bu ve asla yoksayamıyoruz, kopamıyoruz. Şuna da benziyor biraz, eğer kör bir insan değilseniz ve normal şartlar altındaysanız (ışıklı, temiz vs.) gözünüzün açık olduğu her ama her saniye burnunuza da bakıyorsunuz aslında. Sağa bakarken burnunuzun sol kanadını, sola bakarken ise burnunuzun sağ kanadını görmek zorundasınız, o sürekli perspetifin içinde yani işte bu yoksayamama durumu da biraz buna benziyor. Gıcık bir şey.

O zaman Şöyle Mi Desek? : İnsan olmanın, insan formunda bir varlık olmanın, o insan formunu gıcık eden yanları da var. Enteresan. Ait olduğu türe ait bir varlık olmanın gıcıklık hissi verecek bir yanının da olduğunu bilmek de bizi diğer türlerden ayıran ve biz yapan şey işte. Özfarkındalık..

İşte tam da bu özfarkındalığım yüzünden birdenbire yazma ihtiyacı hissettim ve bu bloğu açmaya karar verdim. İçimdekileri dökeceğim, kafamdan geçenleri kayıta alacağım ve belki de başka insanlara ulaşmasını sağlayacağım işte bu blog şu an itibariyle dünyaya geldi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder